Sunday, March 1, 2009

THANK YOU EIZLAN YUSOF

Assalamualaikum n good day....

Gelabah ni.... baru first time ade blog sendiri.... Firstly, terima kasih banyak2 kat Abang Eizlan Yusof yang bagi saye semangat n peluang untuk ade blog sendiri nih... ade satu perbincangan yang kiteorang bualkan yang agak sensitif jugak.... tapi nilah yang berlaku di sekeliling kita ari nih.... bila orang berani nak lawan perlembagaan n orang melayu yang boleh consider murka ngan sultan.... bangsa lain memang tunggu mase je sebenarnya.... nak tengok kite jatuh.... tapi sesetengah orang melayu ni cam xde otak nak menilai sesuatu pendapat atau nasihat sama ada ianya berbaur hasutan..... saye ni bukan orang yang suka nak bualkan, debat, bincang pasal politik nih... tapi bagi saya, sebagai rakyat malaysia, kite kene patuh pada perlembagaan kite.... dan saya x faham kenapa orang kite ni suka jadi bangsa yang suke merusuh... nak tunjuk protes kononnya... tapi dieorang tau x yang bile kite buat cam 2, kite ni cam sengaja nak serah diri kat orang lain untuk bertindak dan kite akan duduk bawah "orang lain..."

Kite ni kaum majoriti kat dalam malaysia ni.... semua benda kite akan dapat previllage dulu... kite suke ke bila kita jadi kaum minoriti dalam negara sendiri??? pikir lah sendiri..... sekarang ni semua "orang laen" 2 berbaik ngan kite semata2 nak pecah belahkan kite je... bile kite sebok perang mulut, recun meracun, dieorang senang2 naek dan ambil kedudukan dan martabat kite... mase tu korang gaduh la cam kat gaza pon... dieorang x kesah sebab matlamat dieorang dah tercapai.....

Saya warganegara malaysia... saya mahukan keamanan dan kesenangan dalam negara saya sendiri.... jangan pincangkan keadaan yang sudah makmur nih.....

Mula2 wat blog dah rase cam nih..... tapi ni lah luahan ati n opinion personally dari saya....
Harap "Kite-kite" sama pendirian yang nakkan keamanan

No comments:

Post a Comment