Thursday, September 24, 2009

INDONESIA

APE HAL NGAN DIEORANG NIH!!!!! APA MASALAH DIEORANG NGAN KITE???!!! JENIS BANGSA X SEDAR DIRI!!!! korang setuju x bila aku cakap cam tu??? aku rase aku cakap bende betul..... nape dieorang terlalu extreme sampai nak rosak kan hubungan dua negara??? punca pasal ape??? tarian dieorang sudah disalah edit dalam sebuah rancangan dgn bgtaw yng malaysia punye tarian n culture..... tetiba naek antu!!!! nape x tanye sape yang buat bende tuh!!!! ingat kite ni hadap sgt nak budaya dieorang yg cm xde budaye tuh!!!! sedar la diri tu sket.... kat mana datu nenek dieorang datang cari makan..... kalau xde negara kite ni mampos kebulur mati kering satu negara.... belagak sangat........ kite punye culture lagi banyak, lagi best, lagi harmoni.... motif nak amik orang punye??? lagi pulak nak amik budaya dieorang yang tah ape ajaran yang dieorang ikot!!!! mmg naek antu bila bace mcm2 artikel pasal bende ni....

Aku cume x paham nape kerajaan malaysia masih nak berdiam diri....maruah negara kite ni dah tercalar..... suke2 ati mak bapak dieorang bakar bendera kite..... kite wat senyap jer..... halau kan semua keturunan boyan balik negara dieorg..... baru dieorang tau sape lagi berkuasa..... x cukup tenaga buruh???? panggil orang vietnam or orang nepal..... x cukup orang gaji???? orang filipina berebut2 nak masuk sini keje kat sini...... jahanamkan semue keturunan boyan kat sini.......

aku skunk ni mmg dah boikot ape aje yg berkaitan ngan indonesia...... sinetron dieorang melambak kat astro..... aku tgk drama melayu tv kerajaan..... lag dieorang moden.... kumpulan indie kite lagi bagus n sedap lagu nye dr dieorang...... cume kite je yng masih lagi bodoh nak terhegeh2 masuk pasaran dieorang..... kalau nak orang kenal.... bukan pasaran indonesia..... terus masuk UK nyer pasaran..... langsung ke antarabangsa.....

Well.... this is just my opinion..... kalau sape yg rase bende ni sensetif..... let me tell u this.... ADE AKU KESAH!!!!!!!?????!!!!!! kalau dieorang bole wat kite..... kite leh boikot dieorang..... jgn jd pak sanggup.... main sauk je ape orang kate pasal kite...... when things like this happen..... i am an extremist...... aku x heran kalau orang nak kate aku ni saje nak wat orang lain panas.... mmg patut kite panas!!!!!! bile bendera kena bakar...... mana pergi semangat perjuangan kite????

No comments:

Post a Comment